Het smakenpalet

| maandag 2 maart 2009

Smaken verschillen. En dat geldt – gelukkig maar – niet alleen voor eten en drinken :-) Iedereen heeft een ander smakenpalet. Maar iedereen proeft wel dezelfde basissmaken: zoet, zuur, zout, bitter en umami.

Hoe mijn smakenpalet eruit ziet? Heel divers. Ik ben zoet in de ochtend (figuurlijk dan toch :-)) en in de avond (krijg ik vaak zin in ijs). Vanaf ’s middags ben ik eerder zout en bitter. Zuur ben ik zelden :-) Nee hoor, natuurlijk ben ik ook zuur! Al heb ik zuur het liefst in combinatie met zoet.


The fruit lab ontwikkelde samen met smaakexperts een smaakkubus. Op basis van je vijf favoriete fruitsoorten wordt je smaakbalans bepaald en daarmee ook je plaats in de smaakkubus. Je krijgt ook een persoonlijk smaakgeheim. Zo ontdek je misschien een nieuwe smaaksensatie.

Bij mij is dat duindoorn! Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar toen ik de foto zag, werd ik helemaal nostalgisch. Dat zijn namelijk de besjes die ik vroeger in de vakantie met mijn grootmoeder ging plukken. En of ik ze lekker vind! Ik ben er he-le-maal zot van (al was het maar omdat ze me aan mijn jeugd herinneren)!

Doe zelf de test, ontdek je smaak en laat weten of het bij jou ook klopt.

0 reacties:

Een reactie posten